úterý 5. července 2016

Ještě menší vesnice než ta předtím


  Rodina mě vyzvedává jak domluveno, ale ještě se po cestě domů stavujeme v Lidlu. Adrien, její manžel Robert a malá Borika, které je devět měsíců jsou první členové rodiny, se ktrerými se seznamuji. V Lidlu si Adrien kromě nákupu vyřizuje ještě nějakou reklamaci, takže se ta cesta zase protahuje. Lidl je kdesi mezi sídlištěm, takže si udělám k dokumentaci pár fotek, jen tak, abych nefotila jen ty krásné kostelíky a podobně. 
  Konečně už jedeme a když přijíždíme do vesnice Debrecen – Nagymacs, Adrien mě upozorní na jejich místní a jediný obchůdek, na autobusovou zatávku a jedinou hospodu, kam prý chodí jen staří dědové se opíjet. V podstatě je to ještě měnší vesnice, než ta předtím. Říkám si, že stejně budu mít práci, takže nic moc nebudu potřebovat.
  Sotva se dostanu k brance jejich baráku, vyřítí se na nás jejich pes Márci (tu to popisuji tak, jak to slyším, nevím jak se to píše). Je to nějaká směs labradora a snad chrta, je hnědý a strasně bláznivý! Zachvíli mě vítá čtyřletý Dáni a osmiletá Sári, které do teď hlídala babička. Dáni mi pořád něco nosí – višeň, malinu, a nebo kytičku. Říkám si, jestli mu to nošení kytek vydrží do dospělosti.
  Sári docela dobře šplhá po stromech. Nevím, jak s dětmi budu komunikovat, protože oni anglicky nerozumí a já nerozumím maďarsky. Sári umí pár vět, jako třeba: Jak se jmeniuješ, jaká je tvá oblíbená barva, kolik ti je let, a podobně. Ale nemám ráda, když mě někdo do konverzace nutí, takže tomu raději nechávám volný průběh.
  Nakonec práce s detmi tu není moje hlavní náplň práce, aspoň v to doufám. Adrien mi ukáže zahradu, kde má bylinky, ovoce a tak, a domluvíme se, že ráno pomůžu s nádobím a uklidit dům. Nějak jsme se nedomlouvli na konkrétních hodinách práce, takže mám pocit, že budu mít celkem dost času pro sebe.
  Adrien společně s Robertem mi vytvoří soukromý koutek na spaní. Já mezitím posedávám na zahradě a sleduju jak si děcka hrají. Většinou se ale obejduvjí v korunách stromů, co říkají mě, to fakt nevím, a pes Márci se mě snaží oblizovat. V baráku ani na zahradě moc čisto a uklizeno není, děcka venku běhají mezi psími hovínky, ale co tomu vadí, že je špína, hlavně že vyrůstají v lásce, že?
  Já už se dnes tolik těším spát. Jak už jsem řekla, usnula bych kdekoliv, takže se odebírám na svůj propůjčený gauč v místnosti oddělěné závěsem. Jsem ráda, mám kde spát, mám co jíst. Nazítra budu už svěží. Dobrou noc. 


 

Žádné komentáře:

Okomentovat