sobota 2. července 2016

Ešče raz Slovensko

   V Košicích se mi nepodařilo najít ubytování přes Couchsurfing, tak jsem kontaktovala několik hostelů a ubytovacích zařízení, ale nikdo se mi zpětně neozval. Jako první cíl navštěvuji tedy infocentrum, kde mi dají nějaké tipy, a já volím tedy jednu ubytovnu v městském parku nepříliš daleko od autobusového a vlakového nádraží, což je celkem praktické.  Slečna v infocentru jim volá, a já se tam tedy hned, abych mohla odložit zavazadlo a jít hned na obhlídku města.

   Park je celkem pěkný, je tu  jeden bazén, otevřené venkovní koupaliště a hned vedle spatřím branku k ubytovně. Je pootevřená, takže nemusím zvonit ani jinak se domáhat dovnitř. Z okna na mě vykoukne týpek a ptá se mně jestli jdu k nim, nedovolí si odpustit poznámku, jestli jako v Čechách nemáme dveře. Chvili nechápu co tím míní, a pak mi dojde, že má asi na mysli, abych branku zavřela. Nemám ráda takové ironické poznámky! Odvětím mu, že ale byla otevřená a on se se mnou hádá, že ne. Vjede do mě vztekl a rázně mu řeknu že byla a jdu ji zavřít a největší chuť mám poslat ho někam a jít najít jiné místo. Možná jsem tak měla udělat, protože za nějaké euro navíc, a myslím tím doslova euro., bych zajisté našla čistější a lepší místo. Překonám to, protože v tom horku se mi nechce nikde plahočit. Je to fakt docela humus, staré od dob kdy to snad postavili, ale mnohem horší je ta špína. Zas ne ale natolik, abych tam dvě noci nepřežila. Odmítnu jejich povlečení a na postel si dám svojí karimatku a budu spát ve svém spacáku.
   Doufala jsem najít ubytování na delší dobu, protože v Košicích právě probíhá filmový festival, a já kontakotovala management, jestli by bylo možné se učastnit jako dobrovolník, pokud potřebují nějakou pomoc. Takhle jsem se účastnila filmových festivalů v Corku, když jsem žila v Irsku. Potěšila mě pozitivní odpověď, tak jsem byla ráda, že se budu moci účastnit nečeho co mě zajímá. Nakonec ale jsem na ubytovně mohla zůstat jen do pondělí ráno, a já nevím, jestli na mě padla únava nebo samota, ale nějak z toho všeho sešlo. Neměla jsem najendou chuť to lámat všechno přes koleno. 
 
   Město na me působí klidně a příjemně. Procházím se uličkami a sednu si na kávu a zmrzlinu v curkárně na hlavní třídě. Opravdu je mi trochu smutno, ale říkám si, že je to jen přechodná záležitost. 
 
  Večer se tu v parku koná Imagination festival, který má téma čtyři živly – oheň, vzduch, voda a země. Vystupují akrobati a podobně, je to spojení lidí, obrazů a hudby. Lidí je tu hodně a občas se projevuje bezohlednost, dostat se na nejlepší místo. Docela mi to vadí, nejen ty davy, ale to jak do mě lidi vráží nebo se tlačí. Ale co se týká vystoupní tak je to moc zajímavé. Mezi účinkujícími jsou Mirror family, které bylo možné spatřit například v pořadu Československo má talent.

  Druhý den se věnuji psaní a poslední chvíle na Slovensku jsou odpočinkové, nenáročné. Rozhodla jsem se jet do Maďarska v pondělí autobusem. Vlakem totiž stojí jedna jízda více než zptáteční jízdenka. Navíc jsem nevěděla jak se o vyvine a jestli se tam přemístím někam dál, nebo jak to bude..Nakonec na poslendí den se mi podařilo najít hostilele nedaleko v Miskolce ve vesnici Máliy. Vyhnu se městu, strávím chvilku na vesnici, což bude příjemná zkušenost, z Maďarska znám doposavad jen Budapešť.
   Poslední chvilky tu užívám trochu v nostalgické náladě, ještě jedna procházka po městě, než se rozoučím úplně. Jsem si jistá, že na Slovensku nejsem úplně naposledy. 





 

Žádné komentáře:

Okomentovat