čtvrtek 23. června 2016

Zastavení v čase – Bánská Bystrica



  První dojem z tohoto města? “Jéé hory…a paneláky..”  Trochu je to tu  jako u nás na severu Čech. Mnohé by napadlo, proč  jezdit tak daleko, abych se procházela po městě co vypadá jako Ústí. Ale je zajímavé vidět, jak některá místa se neliší, i když člověk ujede stovky klometrů.

  Jestliže jsem měla pocit z Bratislavy, že jsem se tam vrátlila v čase, tady se zřejmě čas zastavil. Najednou jsem se ocitla v dětských letech – kolem mě paneláky, obchůdky, stožáry na vlajky, celkový pocit socializmu. K tomu všemu vtipně přidává plakát s pozvánkou na kocert Dary Rolins. Také mě tu překvapil OD  PRIOR. 


  Já se nejprve jdu ubytovat, abych mohla co nejdříve na průzkum města. Prý tu mají jedno z nejhezčích náměstí.. Tak uvidím. Michal, můj Couchsurfařský hostitel mě přes mobil navádí na správnou adresu. Tak se seznamujeme, ubytovávám se a po chvíli vyrážím na obhlídku.

  Venku je docela teplo a tak mi to nedá a chutnám místní zmrzlinu. Upozorňji, že zmrzlina je moje jedna neřest, a tak se obávám, že se mnohdy budu opakovat. Náměstí je celkem pěkné, ale stále ve mě přetrvává prvotní pocit – některé nápisy nad obchodem, jejich styl, nebo staré kino a podobně. Je to jakoby se tu mísili pocity nezapomenout na minulost a přitom nezůstat pozadu s pokrokem doby. 


  Každé město má svoje kostelíky, postranní uličky, restaurace, náměstí, fontánky, ale mě prostě zaujala možnost nahlédnout na město trochu jinak. Nabízím tedy můj pohled, a pro ty, co v té době alespoň chvíli vyrůstali, jistě pochopí můj záměr, co se snažím ukázat. 



























Žádné komentáře:

Okomentovat