neděle 26. června 2016

Vše je ve hvězdách


  Trochu se mi tu pobyt v Bánské Bystrici prodlužuje, zatím se mi nedaří najít ubytování v další destinaci, kam bych se chtěla podívat. Chtěla bych do Nízkých tater, takže nejlepším místem je Liptovský Mikuláš, přičemž dále budu pokračovat do Popradu a pak na východ- Prešov, Kapušany, Košice.. Michal je ochotný a nabízí mi, že můžu ještě zůstat a za to jsem opravdu vděčná.  
  Nějak mě troche přepadá pocit stagnace, tak nějak že čekám namístě na to se situace vyvine namísto toho abych se nějak pohnula dál a vše by se vyvinulo tak i tak. Pořád mě zdržují myšlenky, že bych měla mít dopředu něco zajištěného. 
Cestou na hvězdárnu

 Tak přemítám po cestě na hvězdárnu nedaleko od centra města. Mám krásný výhled, cestou potkám jen několik aktivních běžců, jinak je tu celkem klid a počínající léto. Jak zjišťuji, hvězdárna je otevřena až od pěti odpoledne, těď je něco kolem půl třetí a navíc vstup je jedno euro. Nejsem si jistá, jestli se mi chce tak dlouho čekat. Procházím se tedy okolo, jsou tu jen nějací návštěvníci s koňmi – zřejmě jen z okolí na pastvě, předpokládám že koně nejsou zdejším předmětem k pozorování oblohy. Pochvíli mě osloví nějaký muž, jestli se chci podívat nahoru, tak samozřejmě souhlasím. Očekávám, že po mě bude chtít vstupné, ale pokračujeme po schodech a jen namítne, že je škoda, že zašlo sluníčko za mraky,  teď se pozorovat nic nedá. Výhled ale na okolí je pěkný. Konverzace nevázne, zahrnuji svého "průvodce po galaxii" různými otázkami ohledně komet, perseid, času, kalendáře a ročního období. Také se bavíme o cestování, a nevyhneme se tématu o Medvědech. Dovídám se, že mám vlastně docela štěstí, protože v tuto dobu by bylo zavřeno, ale protože odpoledne mají dorazit jeho přátelé na jakousi akci, tak proto už je tu nyní. Takže se mi tím vysvětlilo to, že neplatím žádné vstupné, a jsem tu vlastně tak trochu protekčně :) Nahlídla jsem, dalo by se říci, do soukromého baru, či něco takového. Je mi nabídnuta voda, což beru opravdu za vděk, protože mám fakt žízeň. Pak už jen pár slov a rozloučení, a vracím se zpět. 
Výhled z hvězdárny

 
  Bylo to opravu celkem milé a nečekané.  Myslela jsem si, že se jen poohlídnu a půjdu, namísto toho jsem si pěkně popovídala. Uvědomuju si, jak je v přírodě všechno dobře načasované, jak mnoho se vším souvisí – planety, příliv a odliv moře, počasí a tak. A přitom čas, tak jak jej vnímáme my, je spíše jen pojem. Nemám v úmyslu zacházet do filozofických úvah, debat, nebo dizkuzí na téma "čas." Spíše mě napadá, že to jak v přírodě dává jedno druhé do pohybu, tak to funguje i v našich životech. Různá setkání a naše jednání ovlivňují jednání dalších lidí a tak to postupuje dál, a časem se k nám vrací. Všechno je takový zvláštně propojený koloběh. 


  Nakonec se mi podařilo vyřešit i situaci s mým cestováním. Rozhodla jsem se jet přímo do Popradu s tím, že v Liptovském Miukáši se jen zastavím, vylezu si na nějaký kopec a pak večer pojedu do již zmíněné destinace. Podařilo se mi najít hostitelku v Popradu, Silvii. Navíc byla u stejné odoby jako já v Budapešti, akorát každá v jiném čase, ale známe tak jednoho člověka. Něříkala jsem tu před chvílí něco o propojenosti? Hihi.

  Dneska si dávám ještě jedno poslední pivko, pak už jen zbývá sbalit a brzy ráno na nádraží a autobusem směrem do podhůří. Jak to celé dopadne a bude pokračovát dál? Budu si ti teď trochu protiřečit, ale nehodí se říct nic jiného než : "Všechno je to ve hvězdách."


Žádné komentáře:

Okomentovat