úterý 18. října 2016

Poslední střípky z cest

  Když jsem opouštěla Srbsko, událo se to velice rychle. Nasedla jsem do taxi ze Sesalacu, a už jsem byla na cestě autobusem do města Niš. Byla jsem tak odpočatá a po týdnu stráveném v přírodě jsem si ve měste připadala jako v jiném světě. Ani ten ruch lidí a dopravy mě se mě jako kdyby netýkal. Připadala jsem si jiná a nová. Jen ten kašel mi neustále překážel. 


  Z Niše jsem měla poprvé rezervovanou trasu na spolujízdě BlaBlaCar a shodou okolností jeli Češi aaaaž do Brna. Já ale ještě neměla pocit, že se chci vrátit, i když už toho bylo na mě dost, přesto jsem chtěla nějakou dobu navíc pobýt. Nechala jsem se odbézt do Budapešti. Jeli jsme přes noc a povídáním to uběhlo nezvykle rychle.

  Chtěla jsem najít v Budapešti gauč, ale nedařilo se, psala jsem i last minut na Workaway, ale zatím nic. Po nekonečném bloumání městěm jsem zašla do hostelu který jsem viděla, bylo mi jedno kde to je a co to je zač, protože jsme už dál nemohla. Asi to tak mělo být, protože jsem opravdu potřebovala odpočiněk. Celý den jsem tak prospapa, udělala jsem si čaj a večer mi pak přišla odpověď na mojí zprávu na Workaway. Zrovna jim někdo v nedalekém městěčku, odřekl malování školky. Věděla jsem, že malovat zvládnu, už jsem to párkrát měla v ruce a něco odkoukala. Domluvila jsem si příjezd a hned druhý den odjela do městečka 11 minut vlakem a 30 minut autobusem, jmenovalo se Biatorbágy. Můžu říct, že odpočinek a prospání mi trochu pomohlo. Beata, co vedla školku byla velice přijemná ženská, kromě mě tam byly na stáži tři studentky, a Beáta o nás náramně pečovala s ubytováním a jídlem. Školka byla v dolních protorách rodinného domku se zahradou, a horní část byla právě ubytovací. Na mě zbylo místo na matraci v tělocvičně, ale na mých cestách to byl naprostý luxus. V kuchyni jídla dost k dispozici, a hned po mém příjezdu nás Beata všechny vzala do vedlejší vesnice do malebné kavárničky na svačinu. Tím jsme se tak mohly všechny ženské zenámit.

   Bylo mi vysvětleno, co je potřeba udělat a kdy by to mělo být hotovo. Byla sobota a do pondělí jsem měla vymalovat jednu místnost a část kuchyně. Hned jsem se do toho pustila a trochu přes počínající paniku, že to je vše šmouhaté a vypadá to hrozně, po druhém nátěru druhý den jsem si pochvalně plácala na rameno. V pondělí pak už mě čekal jen strop hořejší koupelny a jeden z ubytovacích pokojů, kde postel a nábytek byly umístěny uprostřed pokoje a já se tak pohybovala sparťansky, obcházet nábytek a prolejzat škvírami byl fakt slušný sport. Vše bylo hotovo a Beata si mě nemohla vynachválit. V úterý jsem měla volno tak jsem jej využila na dlouhou procházku a ve středu už jsem jela na Couchsurfing do města Győr, které se nachází nedaleko hranic Rakouska a Slovenska.
   Tím se blížil konec mých cest. Z Győru jsem si rezervovala jízdu do Brna autobusem Student Agency. V Brně jsem byla ve čtyři hodiny ráno a já se najednou ocitla tam, odkud mé cesty začínaly. Ještě jsem měla namířeno ke Kamarádce Evě do Frenštátu pod Radhoštěm.
14. srpna mi naskočila "Třicetpětka" mého věku a my s Evkou měli krásný den na Lysé, nasbírali jsme si borůvky a večer mi udělala báječný borůvkový koktejl. Lhala bych, kdybych tvrdila, že mě nemrzelo, že spousta lidí si na mě ani nevzpomnělo.  Přešla jsem to tedy nenápadně a spíše se zaměřila na další nadcházející cíle. V Pondělí jsem přijela na farmu v Lužné, s projektem který se nazývá Mezi Lesy. Byli tam dobrovolníci z Čech a Slovenska, časem dorazil Kanaďan a rodina z Francie. Pracovali jsme v sadu – kosení a hrabání trávy, na půdě jsme dělali výplň do dveří z prázdných lahví a přírodního materiálu, začali s bořením staré stodoly – nejprve vynést všechny pozůstalosti, jako nábytek, kusy  kočáru, a jiné podobnosti, a poté jsme sundavali tašky ze střechy. Jak dopadl zbytek bourání už nevím.
   Na farmě měli ovečky, kozy, prasátko, psa a kočku. Sprcha se podobala sprše v Sesalacu, záchod s opravdu nádherným výhledem, co si budeme povídat, prostě farma. V pátek už jsem to vzdala a koupila si jízdenku zpět. Zase jsem byla unavená a tak jsem ani nevnímala délku cesty, najednou jsem byla v Litvínově u našich. Tam jsem byla přes víkend a poté zase se ocitla v Ústí nad Labem. O tom jsem již napsala v článku tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat